Trending News

پست وبلاگ

معرفی بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) + دانلود
بازی لَست آو آس دو
بازی

معرفی بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) + دانلود 

لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) یک بازی انحصاری پلی‌استیشن درسبک اکشن ماجرایی است. این بازی ادامه‌ای بر بازی لَست آو آس (The Last of Us) است که در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت ناتی داگ (Naughty Dog) تولید شد. بازی داستان دو شخصیت قبلی را در آمریکای پسا آخرالزمانی دنبال می‌کند. با معرفی این بازی از بهترین سرگرمی همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام بازی  لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) 
توسعه دهنده  Naughty Dog 
منتشر کننده  Sony Interactive Entertainment 
کارگردانان  نیل دراکمان، آنتونی نیومن، کرت مارگنو 
نویسنده  نیل دراکمان، هیلی گروس 
آهنگساز  گوستاو سانتا اولایا 
بستر  پلی‌استیشن ۴ 
تاریخ انتشار  ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ 
سبک  اکشن ماجرایی 
حالت  تک نفره 


تکامل یک بازی کامل

بازی لَست آو آس (The Last Of Us)، یکی از محوب ترین بازی‌های این دهه است که شاید نیازی به یک دنباله نداشت. لَست آو آس آنقدر خوب بود که توسعه دهندگان آن نخواهند به فکر ادامه‌ی آن باشند. داستان آن بسیار قوی، غم انگیز و تاثیر گذار بود که نیازی به وجود یک دنباله احساس نمی‌شد. به ویژه‌ آن پایان باز که تاثیر عمیقی در ذهن بازیکن می‌گذاشت.

اما شرکت ناتی داگ (Naughty Dog) این ایده را به چالش گذاشت. بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) نه تنها داستانی پیچیده و عمیق دارد بلکه سبک سوم شخص مخفی کاری را کامل تر می‌کند. شاید بهتر باشد از بعضی بهترین جنبه‌های بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) صحبت نکنیم. نه اینکه نخواهیم بلکه، لذت تجربه‌ آن توسط خودتان بیشتر است.

داستان

بازی لَست آو آس دو
بازی لَست آو آس دو

یکی از بزرگترین دستاورد‌های بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) برآورده کردن انتظارات است. معمولا دنباله‌ها نمی‌توانند انتظارات طرفداران را برآورده کنند و شکست می‌خورند. داستان بازی چهار سال پس از وقایع بازی قبل رخ می‌دهد. الی (Ellie) بزرگتر و عصبانی‌تر شده و به دنبال گرفتن انتقام است. او همچنان نسبت به ویروسی که جهان را آلوده کرده مصونیت دارد. الی در چرخه‌ی خشونتی که به اندازه هر ویروسی بشریت را آلوده می‌کند گرفتار شده است. بازی با فلسفه چشم در برابر چشم خود که کمی کلیشه‌ای است، داستان را پیش می‌برد. راهی که الی باید برای هدفش طی کنی راهی طولانی و بسیار دشوار است.

سفری به تاریکی

از اینجا سفر الی به چیزی جاه طلبانه‌تر تبدیل می‌شود. بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) جنگ‌های خیابانی در سیاتل پسا آخرالزمانی را به زیبایی ترسیم می‌کند. افزودن تعداد زیادی کاراکتر جدید، لحظات تراژیک و احساسی ابعادی متفاوت از جهانی آلوده به ویروس را به تصویر می‌کشد. بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) به خوبی داستان بازی اصلی را حفظ و آن را بسط می‌دهد. قطعا می‌توان گفت هفت سالی که در انتظار دانستن پایان بازی اصلی گذشت، ارزش را داشت.

داستانی تاثیر گذار

بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) به خوبی فضا و شخصیت‌های داستان اصلی را به شما یادآوری می‌کند. بازی از شما می‌خواهد تا شخصیت‌های جدید را بشناسید و با اینکه با اعمال آن‌ها موافق نیستید، با آن‌ها همدردی کنید. در دوره‌ای که بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند انتخاب کنید چه می‌شود، لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) بر ایجاد شخصیت‌های واقعی و تاثیر گذار متمرکز است. این شخصیت‌ها ماندگار هستند و لحظاتی تاثیر و قوی در بازی ایجاد می‌کنند.

فضای بازی

بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) پر است لحظاتی بی‌رحم، تراژیک و غم انگیز. این لحظات تاثیر بیشتری هم دارند چراکه شما در آن نقش دارید. حتی اگر با یک کار مخالف باشید، شما نقشی در آن امر ندارید. چراکه یا آنرا انجام می‌دهید یا باید ببینید که یکی دیگر آن را انجام می‌دهد. اینگونه می‌بینید که منطق آن شخصیت برای انجام این کار چه بوده. این رقص بین داستان تغییر ناپذیر و عدم تاثیر شما در آن، نحوه روایت داستان را تاثیر گذار‌تر می‌کند. گویی که در حال تماشای یک فیلم هستید.

تنهای تنها

در قلب همه‌ی این اتفاقات، الی و روابط او قرار دارد. او خود را در اقامتگاهی در ایالت وایومینگ به همراه جوئل (Joel) می‌یابد. جوئل حالا رابطه‌ای پدر گونه با الی دارد. الی نیز به لحظاتی فکر می‌کند که کودکی او را شکل داده است. کشف حقایقی در مورد جوئل و برادرش تامی، دردناک، سرگرم کننده و آرامش دهنده است. این حقایق همیشه به گونه است که با آنچه که از شخصیت‌ها انتظار دارید مطابق است.

شخصیت‌ها

بازی لَست آو آس دو

صداگذاری

تروی بیکر (Troy Baker) و اشلی جانسون (Ashley Johnson) به ترتیب نقش جوئل و الی را ایفا کرده‌اند. باید گفت که هردو نفر کارشان را عالی انجام داده‌اند و احساسات و عواطف الی و جوئل را به خوبی به تصویر کشیده‌اند. بی شک، الی نقش اصلی در بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) است. جانسون نیز به خوبی رشد و تغییرات الی در اثر حوادث اخیر را نیز نشان می‌دهد. الی به نوجوانی نوزده ساله تبدیل شده که با حوادث دوران کودکی و مشکلات کنونی‌ خود دست و پنجه نرم می‌کند. جانسون به بهترین شکل ممکن این احساسات انسانی در الی را به تصویر می‌کشد.
بیکر نیز نقش جوئل را فوق‌العاده ایفا کرده. هر چند که الی به عنوان شخصیت قابل بازی، بیشتر دیده می‌شود. بیکر به زیبایی، فرسودگی یک مرد که جان‌های زیادی را گرفته به تصویر می‌کشد. مردی که تصمیماتی سوال برانگیز و از روی علاقه گرفته. جوئل، الی را مثل دختر خود می‌بینند. اما با اینکه جوئل برای الی مهم است، الی از او فاصله می‌گیرد. دیدن این رابطه واقعا دردناک است‌. با توجه به وقایع اکسپنشن The Last of Us: left behind، رابطه الی و جوئل معنای بیشتری می‌دهد.

نقش‌های مکمل

بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) از نقش‌های مکملی خوبی بهره می‌برد. شنن وودوارد (Shannon Woodward) در نقش دینا (Dina) به زیبایی ظاهر شده. دینا، در جهانی که محبت کمیاب شده، مهربانی و خوشی می‌آورد. وودوارد در لحظات کوچک نیز می‌درخشد. کنایه‌های شوخی آمیز او به الی گاها سرگرم کننده است.

این امر باعث شده این شخصیت ابعاد بیشتری داشته باشد. همچنین باید به نقش‌آفرینی عالی لارا بِیلی (Laura Bailey) نیز اشاره کرد. او پیش از این در بازی Marvel’s Spider-Man نقش مری جین را ایفا کرده بود. مثل دیگر شخصیت‌های بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) نمی‌توان بیلی را شخصیتی مثبت یا منفی خواند. ما او را در زمانی می‌بینم که باید کاری وحشتناک انجام دهد، اما هدف او هدفی بزرگتر است. گاهی نیز او از خود برای دیگران می‌گذرد. این نشان می‌دهد که نویسندگان بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) داستانی کامل و پر معنی خلق کرد‌ه‌اند.

خلق شخصیت

شخصیت‌های بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) به گونه‌ای جالب نوشته شده‌اند. با اینکه کار‌هایی نفرت انگیز انجام می‌دهند، اما شما همچنان آن‌ها را دوست خواهید داشت. اینگونه طراحی شخصیت به یک نویسنده ماهر نیاز دارد که قطعا لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) از آن بهره می‌برد. بعضی وقت‌ها تصمیماتی که شخصیت‌ها می‌گیرند خوشحالتان می‌کند. بعضی وقت‌ها از آن‌ها متنفر می‌شوید. این رقص میان خوب و بد، سفید و سیاه، بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) را از دیگر بازی‌ها در این سبک متفاوت کرده است.

درگیری‌های محلی

شرکت ناتی داگ درس بزرگی پس از تولید بازی آنچارتد ۴ (Uncharted 4) گرفت. مراحل بازی آنچارتد ۴ طوری طراحی شده بودند که می‌توانستند خسته کننده شود. اما بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) این مشکل را ندارد. گروه‌هایی از بازماندگان این ویروس در سیاتل (شهری که داستان در آن اتفاق می‌افتد) زندگی می‌کنند‌. آن‌ها در گروه‌هایی کوچک و پراکنده برای بقا می‌جنگند. این بازماندگان حتی به انسان‌ها هم رحم نمی‌کنند و برای بدست آوردن آب و غذا و مهمات دست به هر کاری میزنند. در این بین درگیری‌های بین این گروه‌ها باعث‌ می‌شود بعد دیگری نیز به بازی اضافه شود. دقیقا مثل بازی قبلی، اما این‌بار این بازماندگان خشن و سرسختر هستند.

گیم پلی

بازی لَست آو آس دو

افزودن مکانیسم‌های جدید

وجود گروه‌های بازماندگان و مبارزه با آن‌ها باعث شده تا مخفی‌کاری، تیراندازی و پازل‌ها مجددا در بازی دیده شوند. از انتقادات بزرگی که به بازی قبلی وارد بود می‌توان به پازل‌ها اشاره کرد. پازل‌هایی حرکتی که به اندازه کافی عمیق نبودند تا حضورشان در بازی توجیه داشته باشد. این پازل‌ها به جابجا کردن یک تکه چوب یا مانع ختم می‌شدند. اما بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) این مشکل را نیز در نظر گرفته و مکانیسم‌های جدیدی به بازی اضافه کرده. شاید بگویید اصافه کردن قابلیت پرش در بازی‌های امروزی کار خاصی نباشد. اما این کار باعث هیجان‌انگیز تر شدن درگیری‌ها و شده است.
الی از جوئل بسیار چابک‌تر است. او می‌تواند بپرد، از موانع بالا برود یا از زیر آن‌ها عبور کند. با این توانایی‌ها الی می‌تواند دشمنانش را زیر نظر بگیرد یا از آن‌ها پنهان شود. افزودن این قابلیت‌های جدید باعث شده که گزینه‌های جدیدی در هنگام مبارزه یا حتی قبل از آن داشت. در کل باعث شده که طراحی مراحل بسیار متفاوت و جذاب‌تر شوند.

مخفی‌کاری

سیاتلی که بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) پیش روی شما می‌گذارد پر است ساختمان‌های تخریب شده، تونل‌های زیر زمینی و شهری که توسط طبیعت بلعیده شده. همه این‌ها نوید آن را می‌دهند که مخفی‌کاری در این بازی لذت بخش‌تر شود. یاد گرفتن مخفی‌کاری در بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) آسان است. اما اینکه سعی کنید در آن با هر مبارزه ماهر شوید، آن را جذاب کرده است. دلیل این‌ها آن است که نبرد‌ها در مکان‌هایی مختلف اتفاق می‌افتد. مکان‌هایی مانند یک مرکز خرید چند طبقه یا آسمان خراش‌های نیمه ‌خراب. این مکان‌ها طوری طراحی شده‌اند که گزینه‌های مختلفی داشته باشید. همیشه می‌توانید با پنهان شدن و مخفی‌کاری، یکی یکی دشمنان را از سر راه کنار بزنید. یا می‌توانید مستقیم به آن‌ها حمله کنید.
الی توانایی‌های مانند پرش، دراز کشیدن، جاخالی دادن و حتی فرار از نبرد دارد. این‌ها باعث می‌شود که بتوان خود را با هر شرایطی تطبیق داد. دشمنان فقط یک الگو را دنبال نمی‌کنند. آن‌ها نیز باتوجه به مکانی که در آن مبارزه می‌کنند تغییر موقعیت می‌دهند.

دشمنان

در بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) همه دشمنان اسم دارند و می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آن‌ها هنگام جستجو برای یافتن شما اینگونه موقعیت شما را پیدا می‌کنند. به ویژه وقتی که یکی یا دو تا از آن‌ها را نابود کرده‌اید. آن‌ها وقتی می‌بینند یکی از دوستان یا عزیزانشان کشته شده الگوی جستجوی خود را تغییر می‌دهد. آن‌ها سریع به پردازش مسیر‌هایی که قاتل (بازیکن) ممکن است از آن فرار کرده باشند می‌پردازند. وقتی که می‌شنوید دشمنان در حال صحبت درباره برنامه‌شان هستند، تنش‌ در هر نبرد را زیادتر می‌کند.

گروه‌های مختلف

در بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) سه گروه از دشمنان وجود دارد. یادگرفتن چگونگی مواجه شدن با آن لایه‌ای جذاب به سیستم مبارزه افزوده است. سرافایت‌ها (Seraphites) با استفاده از تیر و کمان خود مبارزه می‌کنند. آن‌ها از طریق سوت زدن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. در حالیکه جبهه آزادی واشنگتن (Washington Liberation Front) با یکدیگر مکالمه می‌کنند و سلاح‌های بیشتری دارند.
و اما آلوده شده‌ها… . مشخص است که آن‌ها نمی‌توانند صحبت کنند. اما ذهنیت جمعی آن‌ها از همیشه خطرناک‌تر است. دشمنانی جدید مانند Shambler با پرتاب بمب‌هایی راه فرار را می‌بندد. استاکر‌ها (Stalker) نیز بازگشته‌اند. این بار خطرناک‌ تر از همیشه.

آن‌ها می‌توانند خود را از الی پنهان کنند. الی که توانایی خاصی در تشخیص دشمن از طریق شنوایی دارد، در مواجه با استاکر‌ها دچار مشکل می‌شود. آن‌ها از این سکوت استفاده می‌کنند تا به شما نزدیک شوند. وقتی یکی از آن‌ها شما را پیدا کرد، مطمئن باشید بقیه نیز در راه هستند. وجود چندین نوع زامبی با توانایی‌های مختلف مبارزه با آن‌ها را به شدت خاص و هیجان‌انگیز کرده. چیزی که در بازی‌های این سبک شاید کم باشد.

هوش مصنوعی

همانطور که در بخش قبل گفتیم، دشمنان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این باعث شده تا آن‌ها بسیار باهوش تر عمل کنند. و البته به تبع آن بسیار چالش برانگیز تر بشوند. جزئیات، تعیین کننده نتیجه مبارزات است. زمانی که آن‌ها متوجه حضور شما بشوند، تمام نقشه را خواهند گشت. از زیر ماشین‌ها گرفته تا هر چیزی که بتوان پشت ‌آن پنهان شد. دشمنان الگوی جستجوی خود متناسب با نقشه عوض می‌کنند. یعنی نمی‌توانید یکجا پنهان شوید تا خطر عبور کند. یا حتی نمی‌توانید فقط به یک نوع سلاح تکیه کنید. همیشه باید یک استراتژی داشته باشید و حرکت‌های خود را دقیق زمان بندی کنید. در غیر این صورت به دردسر خواهید افتاد.

صحنه‌های خشن

بازی لَست آو آس دو

با اینکه به بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) جزئیاتی ظریف اضافه شده، اما هنوز یکی از خشن ترین انیمیشن‌های کشتار را دارد. به قطع می‌توانیم بگوئیم در هیچ بازی دیگر اینقدر خشونت ندیده‌ایم. این صحنه‌ها حالتی کارتونی مثل بازی مورتال کابمت (Mortal kombat) ندارد. در واقع با تم بازی همسو است. الی که با ذهنیت انتقام خود جلو می‌رود یا گروه‌هایی که می‌خواهند کنترل سیاتل را در دست بگیرند، وحشتناک و خشن ترین قتل‌ها را انجام می‌دهند.

الی در حمله مخفی خود، با چاقو زدن به دشمن او را می‌کشد، و روی زمین می‌اندازد. شاید بتوان گفت این صحنه از بقیه بیشتر اتفاق می‌افتد. پاره کردن گلو دشمن با جزئیات نشان داده می‌شود که ممکن است حالتان را بد کند. شاتگان نیز سلاحی قدرتمند در این بازی است. کشتن یک دشمن نزدیک دیوار با شاتگان، باعث می‌شود اعضا و جوارح او روی دیوار بپاشد. همه‌ی این صحنه‌های خشن برای این طراحی شده تا بی‌رحمی دنیای داستان بازی را به تصویر بکشد.

انتخاب نوع مبارزه

بازی لَست آو آس دو

در ادامه بخش قبل باید بگوییم، این صحنه به قدری خشن هستند که گاها ترجیح بدهید از مخفی‌کاری استفاده کنید. عبور کردن از تمام مراحل بدون درگیری ممکن اما بسیار سخت است. زیرا هوش مصنوعی دشمنان پنهان ماندن را سخت کرده است. بعضی مواقع باید با سگ‌های دشمن نیز روبرو شوید. وجود آن‌ها باعث شده مخفی‌کاری در بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) بیش از پیش چالش‌ برانگیز بشود. سگ‌ها می‌توانند بوی الی را استشمام کنند و او را پیدا کنند. بنابراین پنهان ماندن اصلا کار ساده‌ای نخواهد بود.

محیط بازی

بازی لَست آو آس دو_ سیاتل
بازی لَست آو آس دو- سیاتل

محیط گسترده بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) فقط جایی برای مرگ نیست. این مکان‌ها که جزئیاتشان هنرمندانه به تصویر کشیده شده، داستان‌ها مختلفی را روایت می‌کنند. از خرابی‌های عظیم در یک بخش شهر تا پوستر‌های روی دیوار، هر کدام ماجرایی را بازگو می‌کنند. خیلی از نوشته‌ها و دفتر خاطراتی که در بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) پیدا کردیم، از وقایع بازی قبلی صحبت می‌کردند. در واقع نویسنده با زیرکی و با این روش، دو داستان را به هم مرتبط می‌کند. به نظر می‌رسد در لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2)، هر اتاق داستانی را تعریف می‌کند. هر ساختمان تاریخچه خود را دارد. خواندن این یادداشت‌ها و در کل گشت زدن در ساختمان‌های خراب خالی از لطف نیست. حتی اگر مهمات یا تجهیزات پیدا نکنید، حداقل بیشتر در داستان بازی فرو رفته‌اید.

بهبود پازل‌های محیطی

همانطور که گفتیم، از انتقاداتی که به بازی لَست آو آس (The Last Of Us) وارد بود، پازل‌های محیطی بود. اگر به خاطر داشته باشید، در بازی قبلی الی شنا بلد نبود و باید روی یک تکه چوب قرار می‌گرفت تا از آب رد شود. پازل‌های محیطی در بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) بسیار منطقی‌ و هدفمند تر هستند. این چالش‌ها به سفر الی بُعد دیگر می‌دهند. پازل‌های محیطی در خیلی از مکان‌های بازی وجود دارد.

مکان‌هایی مانند آسمان خراش‌ها، مناطق مسکونی، فاضلاب‌ها، دشت‌ها و غیره. مثلا استفاده از یک زاویه مناسب برای تاب خوردن با طناب به سمت یک اتاق. یا مثلا استفاده از توانایی‌های جدید الی برای برخورد نکردن با تله‌ها. بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) از محیط خود استفاده می‌کند تا شما را وارد این چالش‌های سرگرم کننده کند. این چالش‌های خاص در یکی از زیباترین محیط‌هایی که در پلی استیشن ۴ دیده‌ایم شکل می‌گیرند.

اکتشاف

با اینکه بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) یک بازی جهان باز نیست، اما از مناطقی باز برای اکتشاف بهره می‌برد. ناتی داگ از اشتباهات بازی‌هایی مثل آنچارتد ۴ و لاست لگسی (Lost Legacy) در این خصوص درس گرفته. چراکه شاهد محیط‌هایی بزرگ نیستم که چیزی برای کشف کردن ندارند. در لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) مناطق ویران شده شهر، نشانگر سال‌ها تاریخ گمشده هستند. ترکیبی از حوادثی که پس از انتشار ویروس رخ داده، و افرادی که سعی در زنده ماندن دارند. البته بزرگی و مقیاس این مناطق با بازی‌های راک استار قابل مقایسه نیست. اما روند بازی را به شدت سرگرم کننده تر و آن تغییری مورد نیاز را در بازی اعمال کرده است.

زیبایی بصری

باید به این نکته اشاره کرد که در میان ویرانی‌های دنیای بازی بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2)، هنوز مکان‌های زیبا دیده می‌شوند. شهر جکسون، بخش‌های دیگر از شهر سیاتل، مناطقی زیبا و به یاد ماندنی هستند. حومه ایالت وایومینگ نیز زیبایی‌های خود را دارد. از کو‌ه‌های برفی گرفته تا تماشا غروب آفتاب در زمین‌های کشاورزی. در روز‌های بارانی، ابر‌ها و ساختمان‌های خاکستری، حسی بدشگون و تسخیر کننده دارند‌.

سبزه‌ها و گیاه‌های رونده در همه‌ جای شهر دیده می‌شوند. آن‌ها رو درهای مغازه‌ها، نمای ساختمان‌ها ویران شده، روییده‌اند. آسمان خراش‌ها بر شهر سایه انداخته و از دور شبیه مجسمه‌های سنگی غول پیکر هستند. فاصله هفت ساله میان انتشار قسمت اول و دوم بازی، به ناتی داگ اجازه داده تا محیط بازی قبل را با جزئیاتی زیبا در بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) پیاده کند. از نمایی دور سیاتل همان تمدن بشری از دست رفته را نشان می‌دهد. اما اگر نزدیک شویم، جزئیاتی دیگر به چشم می خورد. طراحی‌های متفاوت از داخل ساختمان‌ها، نور پردازی عالی در نماها‌ی بیرونی، همه به چشم نوازی جهان این بازی کمک کرده‌اند.

موسیقی و صدا

بازگشت آهنگساز بازی قبلی، گوستاو سانتا اولایا، همان حس و حال را به بازی بازگردانده. همچنین استودیو Evocative در زمینه طراحی صدا فوق‌العاده کار کرده است. به خصوص در طراحی صدای دشمنان که آن‌ها را بسیار ترسناک تر کرده است. همچنین ترکیب صدای برخورد باران با اجسام که صدای آلوده شده‌ها را پنهان می‌کند. جزئیاتی که در طراحی صدا به کار رفته، لذت بازی را دو چندان کرده. مثلا صدای لرزش لوله تفنگ پس از شلیک. یا صدای بلند یک شاتگان.

نتیجه گیری

بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) یک شاهکار به تمام معنا است. این بازی نه تنها توانست موفقیت بازی قبل را تکرار کند، بلکه توانست از هر لحاظ از آن بهتر باشد. الی وارد داستان می‌شود و بازی را کامل به جلو می‌برد. ناتی داگ از روش داستان سرایی مخصوص خود استفاده کرده. این شرکت، داستانی اصیل خلق کرده که شبیه آن وجود ندارد. همچنین بهتر شدن مکانیسم‌های مخفی کاری و مبارزه، بعد اکشن بازی را تقویت کرده. اما در حالی که بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) یک ماجراجویی هیجان انگیز است، یک کاوش خیره کننده و ظریف در مورد قدرت و شکنندگی روح انسان نیز است. پلی استیشن ۴ یکی از بهترین بازی های انحصاری خود را در یکی از بهترین بازی های نسل دارد.

نکات جالب

  • ربات اسباب بازی که الی در بازی قبلی به سم (Sam) داده بود، در اتاق الی دیده می‌شود.
  • پس از اینکه از خانه الی بیرون می‌آیید، گوستاو سانتا الایا آهنگساز دو بازی را خواهید دید. او در حال نواخت تم بازی است.
  • در اوایل بازی و در اتاق الی، یک پلی استیشن ۳ و مجموعه بازی‌های آنچارتد دیده می‌شود.
  • چهره اَبی (Abby) از روی ژاکلین متلر (Jocelyn Mettler) ساخته شده. بدن او نیز از روی کالین فاچ (Colleen Fotsch) ورزشکار کراس فیت، ساخته شده.
  • آهنگ “Today Was Good day” از Ice Cube موقعی که الی نورا را پیدا می‌کند پخش می‌شود.
  • الی در بازی قبلی ۱۴ ساله بود. آن بازی در سال ۲۰۱۳ عرضه شده بود. همچنین داستان بازی قبلی در طی یکسال اتفاق می‌افتد. الی در قسمت دو، نوزده سال دارد.
  • کارگردان بازی، نیل دراکمن، اظهار داشت:” بازی قبلی در مورد عشق بود. در حالیکه این بازی در مورد نفرت است.”
  • بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2) به سریع فروش ترین بازی پلی استیشن ۴ تبدیل شد.
  • در بعضی خانه‌ها که در آن اکتشاف می‌کنید، می‌توانید تعدادی پلی استیشن ۳ پیدا کنید. همراه آن‌ها بازی‌های قدیمی ناتی داگ وجود دارد. بازی‌هایی مثل آنچارتد ۲ و جک و دکستر (Jak & Daxter)

دانلود بازی لَست آو آس دو (The Last Of Us Part 2)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *