Trending News

پست وبلاگ

نقد و بررسی انیمه آوا‌های گم شده (Children Who Chase Lost Voices) + دانلود
بچه‌هایی که آوا‌های گم شده را دنبال می‌کنند
انیمه

نقد و بررسی انیمه آوا‌های گم شده (Children Who Chase Lost Voices) + دانلود 

بچه‌هایی که آوا‌های گم شده را دنبال می‌‌کنند انیمه‌ای سینمایی در ژانر فانتزی است که آن را ماکوتو شینکای کارگردانی کرده. با ادامه این مطلب از بهترین سرگرمی همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام بچه‌هایی که آواهای گمشده رادنبال می‌کنند (Children Who Chase Lost Voices)
تهیه‌کننده‌ ماکوتو شینکای
توزیع‌کننده مدیا فکتوری
تولیدکننده‌ کومیکس ویو فیلمز
کارگردان ماکوتو شینکای
نویسنده ماکوتو شینکای
آهنگساز تنمن
زبان اصلی ژاپنی
تاریخ انتشار ۱۷ می ۲۰۱۱
ژانر فانتزی، درام
مدت پخش ۱۱۶ دقیقه                                                

داستانی که انتظارات را برآورده نکرد

پس از اینکه فیلم نام تو (your name) از ماکوتو شینکای را تماشا کردیم، تصمیم گرفتیم تا یکی از فیلم‌های قدیمی تر از او را امتحان کنیم. شینکای توانایی خاصی در ترکیب احساسات انسانی با جادوی انیمیشن دارد. اما این اثر او به طرز شگفت آوری ناامید کننده است. داستان بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند کسل کننده است و انتظارات را برآورده نمی‌کند.

خلاصه داستان

آسونا
آسونا

آسونا (Asuna) هنگام گوش دادن به موسیقی از طریق رادیوی کریستالی خود با یکی صدای عجیب و موسیقی غیر زمینی مواجه می‌شود.

این دختر کنجکاو، با اشتیاق فراوان برای رمزگشایی از این پدیده‌ها، وارد یک ماجراجویی پر از هیولا، غریبه‌ای خوش تیپ و تمدنی گمشده می‌شود. یک معلم مدرسه به او نشان می‌دهد که چگونه به این سرزمین جادویی زیرزمینی برسد.

این داستان خیلی شبیه به فیلم‌های ایندیانا جونز می‌باشد نه؟ اگر بخواهیم “آوا‌های گم شده” را خلاصه کنیم باید بگوئیم یک فیلم ایندیانا جونز را بدون جذابیت، هوشمندی و اکشن آن تصور کنید. از همه مهم تر آوا‌های گم شده به اندازه ایندیانا جونز سرگرم کننده نیست.

شروعی کسل کننده

بیایید برای لحظه‌ای یک قدم به عقب برگردیم. داستان مثل همه انیمه‌های این ژانر، با نشان دادن آسونا در زندگی معمولی‌اش شروع می‌شود. او را در حالی می‌بینیم که غذا می‌خورد و خانه را تمیز می‌کند.

اما در این میان، هیج نشانه‌ای از یک آینده‌ی جادویی برای او به چشم نمی‌خورد. معمولا در این نوع داستان‌ها که یک انسان معمولی ناگهان وارد دنیایی جادویی می‌شود، نویسنده‌های خوب سعی می‌کنند تا جزئیاتی غیر متعارف را وارد داستان کنند. این باعث می‌شود تا توجه بیننده جلب شود و از آنچه که قرار است اتفاق بیافتد خبر بدهد. حتی اگر شخصیت اصلی متوجه آن‌ها نشود.

ضرب آهنگی بی رمق

بهترین مثال این امر، فصل اول کتاب هری پاتر است. عموی هری، ورنون دورسلی آماده‌ی است تا یک روز “معمولی” دیگر را آغاز کند. رولینگ حتی روی معمولی بودن آن‌ها را با جملات اولیه داستان اینگونه تاکید می‌کند: ” خانم و آقای دورسلی افتخار می‌کردند که بگویند معمولی هستند”.

با این حال، پس یک پاراگراف که به معمولی بودن آن‌ها تاکید شد، نشانه‌هایی غیر عادی پدیدار می‌شوند. نشانه‌هایی مثل خانواده پاتر که هیچ نامی از آن‌ها برده نشده بود یا یک جغد در روز روشن، افراد ردا پوش و عجیب و جغد‌های بیشتر! حتی به طور عجیب در مورد پسر پاتر‌ها که شاید مهم نباشد، حرف‌هایی می‌شنویم. ما، مخاطبان، به همراه ورنون در دنیایی معمولی ایستاده‌ایم و نگاهی کوچک به دنیای خارق‌العاده می‌اندازیم. این تکنیک باعث می‌شود مخاطب در فصل اول، کسل نشود

 اما شینکای به خوبی آن را اعمال نکرده است. تنها چیز عجیبی که در اوایل آواهای گم شده می‌بینیم، صدای‌های عجیب از رادیوی کریستالی آسونا است. از آنجایی که این صد‌ها برای مدت زیادی معنی پیدا نکرده و شخصیت اصلی به آن‌ها توجه نمی‌کند، شما را درگیر نخواهند کرد.

شخصیت پردازی ناموفق

غریبه
غریبه

یکی از ضعف‌های شوکه کننده، رابطه عاشقانه (اگر بتوان واقعا آن را رابطه عاشقه خواند) بین آسونا و غریبه‌ای اسرار آمیز است.

 او آسونا را از حمله یک هیولا نجات می‌دهد. این صحنه‌ هم به اندازه‌ای که فکر می‌کنید جذاب نیست. معمولا شینکای در آثار خود احساس را به زیبایی به تصویر می‌کشد. اما در این اثر او آسونا فورا و پس از یک گفتوگو عاشق این غریبه می‌شود. طوری که از خود می‌پرسید آیا صحنه‌ای  را که این رابطه شکل گرفت را از دست دادم؟

زمینه سازی برای این رابطه آنقدر ضعیف بود که پیش خود گفتیم آیا واقعا قرار بود این رابطه شکل بگیرد؟ حتی با اتفاقی که بعدا می‌افتد هیچ تاثیری در آن حس نمی‌شود.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، پرده اول آو‌اهای گم شده کسل کننده بود، رابطه عاشقانه‌ی آن توخالی و ماجراجویی آن بدون جذابیت و سرگرم کنندگی است. بچه‌هایی که آوا‌های گم شده را دنبال می‌تواند را می‌توانید در بد ترین گروه انیمه‌ها یعنی “کسل کننده” قرار دهید. ما به داستان و شخصیت‌هایی نیاز داریم که فقط زیبا نباشند و عمقی در آن‌ها وجود داشته باشد. این انیمه را بهتر است نبینید!

جلوه‌های بصری- با کیفیت

شینکای به طراحی انیمه‌های زیبا و دلربا مشهور است. این اثر او هم از این قاعده مستثنی نیست.

صدا گذاری- متوسط

صدا گذاریی خوبی در آوا‌های گم شده انجام شده. اما صدای بعضی شخصیت‌ها در نسخه ژاپنی بهتر  است. همچنین، موسیقی این انیمه دلپذیر می‌باشد.

داستان- بی کیفیت

دختری که صدای یک موجود زیر زمینی عجیب را می‌شنود و افسانه یک تمدن گمشده را دنبال می‌کند. داستان بچه‌هایی که آوا‌های گم شده را دنبال می‌کنند، اساس ندارد که باعث می‌شود کمتر  درگیر آن شوید.

نکات مثبت

  • جلوه‌های بصری جذاب
  • محیط‌ها و موجودات خلاقانه

نکات منفی

  • داستانی بی اساس
  • روند بسیار کند داستان
  • تعارضات ناپذیرفتنی در داستان

مطلب مرتبط: لاپوتا: قلعه‌ای در آسمان

دانلود انیمه آواهای گم شده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *